Претражи овај блог

Spec. logoped

Spec. logoped
Nataša Labović

Основни подаци о мени

Моја слика
Završila sam Defektološki fakultet u Beogradu sa iznadprosečnim rezultatima; Specijalizirala sam na fakultetu političkih nauka, smer: socioterapija i rehabilitacija. Posedujem sertifikate raznih stručnih edukacija. Svirala sam violončelo u muzičkoj školi "Mokranjac",takodje i klavijature u bendovima 90tih godina. Završila sam jednogodišnji kurs za kozmetičara i u toj oblasti polagala državni ispit. Trenirala sam tenis i karate. Udata sam i imam dve divne ćerke. Anju i Niku. Radim u Domu Zdravlja.

понедељак, 8. фебруар 2010.

Činjenice o mentalnim bolestima

Činjenice o mentalnim bolestima
Šizofrenija, velika depresija, manično-depresivna psihoza i opsesivno-kompulsivni poremećaj su organski uzrokovane bolesti, sa jos uvek nepoznatim tačnim uzrokom izazivanja. Nasledni faktori, virusna infekcija, komplikacije tokom trudnoće i porodjaja su neki od mogućih uzroka. Oni dovode do poremećaja balansa biohemijskih supstanci u ćelijama mozga. Višak ili manjak tih supstanci je odgovoran za pojedine simptome bolesti.
Stresovi ne izazivaju ove bolesti, ali ih mogu pogoršati, tj. stresovi utiču na tok i ishod mentalne bolesti kada je ona već prisutna.
Mentalni poremećaj je potpuno različito stanje od mentalne zaostalosti, koje pogadja ljude svih nivoa inteligencije.
Mentalno obolele osobe generalno nisu agresivnije i opasnije po okolinu od duševno zdravih. Mnogo su veća opasnost po same sebe(visok procenat samoubistava)!
Odsutnost,pasivnost,uznemirenost, gubitak kontakta sa realnošću, halucinacije, nelogični postupci i verovanja su simptomi bolesti čoveka, a ne ličnost samog čoveka!
Jedino savremene mere i postupci lečenja, uz saradnju i podršku društva, mogu pomoći osobama obolelim od mentalnih poremećaja da kontrolišu bolest, da realizuju svoje ljudske potencijale i da poboljšaju kvalitet svog i života svojih porodica.

Нема коментара:

Постави коментар