Претражи овај блог

Spec. logoped

Spec. logoped
Nataša Labović

Основни подаци о мени

Моја слика
Završila sam Defektološki fakultet u Beogradu sa iznadprosečnim rezultatima; Specijalizirala sam na fakultetu političkih nauka, smer: socioterapija i rehabilitacija. Posedujem sertifikate raznih stručnih edukacija. Svirala sam violončelo u muzičkoj školi "Mokranjac",takodje i klavijature u bendovima 90tih godina. Završila sam jednogodišnji kurs za kozmetičara i u toj oblasti polagala državni ispit. Trenirala sam tenis i karate. Udata sam i imam dve divne ćerke. Anju i Niku. Radim u Domu Zdravlja.

понедељак, 8. фебруар 2010.

Karakteristike mucanja

Karakteristike mucanja ogledaju se u sledećem:
- Repeticije ili ponavljanje glasova ( b-b-b-bicikl), slogova ( ku-ku-kuća),delova reči ( koš-koš-košarka), čitavih reči i fraza.
- Prolongacije ili neprirodno dug izgovor glasova ili slogova ( aaaaaaautomobil).
- Neadekvatne pauze, oklevanje ili bezglasni zastoji u govornom toku nastali usled blokiranja vazdušne struje.
- Govor u naglim trzajima, dok osoba pokušava da započne ili održi fonaciju.
- Nepravilno disanje, koje se reperkutuje na nepravilno govorno disanje.
- Izbegavanje da se sagovornik gleda u oči tokom konverzacije.
- Izbegavanje određenih reči i govornih situacija u kojima se osoba koja muca ne snalazi.
- Negativna osećanja kao što su poniženje, frustriranost, osećaj manje vrednosti itd. (u kasnijim stadijumima poremećaja).
- Ostale reakcije vezane za mucanje, odn. reakcije koje prate mucanje kao što su napetost mišića usana, vilice, i/ili vrata; drhtanje usana, vilice i/ili jezika tokom pokušaja da se započne govor; nervozno lupkanje stopalom o pod, treptanje očima, trzaji glavom i razni tikovi (a sve to u cilju kako bi se izbeglo mucanje). Postoji mnogo ovakvih reakcija koje variraju kod različitih osoba.

Нема коментара:

Постави коментар